Spolupráce se SŠGS v Nové Pace


Truhlář, pekař nebo číšník?
V letošním školním roce doporučilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy při výuce vzdělávacího oboru Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ věnovat zvýšenou pozornost technické výchově žáků.
Z tohoto důvodu se naše škola zapojila do nabízeného projektu „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Královéhradeckém kraji“. Jedná se o akci podpořenou Evropskou unií a jejím cílem je přiblížit žákům základních škol technické učební obory a tím podpořit situaci na trhu práce. Projekt je také zaměřen na propojení osy základní škola – střední škola, čímž se snaží usnadnit cestu při výběru vhodného učebního oboru.
Na základě úzké spolupráce se Střední školou gastronomie a služeb v Nové Pace se žáci 7. třídy zúčastnili šesti lekcí odborného výcviku v truhlářských dílnách v Lázních Bělohrad. Zde se pod odborným dohledem mistrů seznámili s pracovištěm praktických činností v oboru truhlář. Poznávali vybavení dílen a jejich provoz, zjistili podmínky přijetí a získali mnoho dalších informací. Hlavním přínosem byly praktické zkušenosti zaměřené na práci se dřevem. Pod vedením mistrů odborného výcviku si děti osahávaly technologie opracování dřeva od připravených polotovarů až po finální výrobek (nákres, hrubé opracování, řezání, broušení, spojování, vrtání, nátěr). Výsledným produktem jejich snažení bylo dřevěné krmítko pro ptáky, které si každý odnesl domů.
Na závěr kurzu proběhla soutěž, která měla dvě části, teoretickou a praktickou. V té první žáci rozpoznávali různé druhy materiálů, možnost jejich upotřebení, tvrdost a původ dřeva. V části praktické vyráběli dřevěnou hračku.
Součástí tohoto projektu byla také exkurze na pracoviště praktických činností oboru cukrář v Nové Pace, kde se žáci seznámili s možností studia v oboru cukrář. I zde dostali příležitost vyzkoušet si svoji manuální zručnost při pečení housek nebo výrobě marcipánových růží. Zhlédli také dovednosti barmanů při míchání nealkoholických koktejlů, které si opět mohli vyzkoušet.

Celou akci bych za dozorujícího pedagoga hodnotila velice kladně, a to z těchto důvodů:
1. žáci se seznámili s prostředím, atmosférou učebních oborů, viděli studenty v praktické části výuky
2. získali velké množství znalostí od odborníků
3. vyzkoušeli si svoje manuální dovednosti
4. doma se mohli pochlubit vlastnoručně vyrobeným krmítkem, dřevěnou hračkou, upletenými houskami nebo
   vymodelovanou marcipánovou růžičkou
Mgr. Martina Nosková, vyučující pracovní výchovy


thn00001.jpg thn00002.jpg thn00003.jpg thn00004.jpg thn00005.jpg thn00006.jpg
thn00007.jpg thn00008.jpg thn00009.jpg thn00010.jpg thn00011.jpg thn00012.jpg
thn00013.jpg thn00014.jpg thn00015.jpg thn00016.jpg thn00017.jpg thn00018.jpg
thn00019.jpg thn00020.jpg thn00021.jpg thn00022.jpg thn00023.jpg thn00024.jpg
thn00025.jpg thn00026.jpg thn00027.jpg
Zpět do archivu